82 307 308 helpdesk@primero.dk

IT-OUTSOURCING – med fokus på optimering af din forretning

Hvorfor IT-outsourcing?

IT er hele fundamentet for jeres virksomhed.

Til gengæld er IT ikke rigtig noget vi lægger mærke til – Indtil der er problemer med det(!)

Netværk, firewalls, mails, ordrehåndtering, hosting af hjemmesiden, fildeling og meget (meget) mere, afhænger af at jeres IT kører.

Vidste du f.eks. at hver medarbejder i gennemsnit bruger 22 min. dagligt(!) på IT-problemer?

Det løber op til at være næsten 1 dag om måneden – Spildt på IT-problemer.

Dét, og meget andet undgår du ved at outsource dit IT.

ANTAL MIN PR DAG SPILDT PÅ IT-PROBLEMER

IT-sikkerhed og data

Er du usikker på, om jeres data er beskyttet mod det konstante pres fra hackere, malware, vira og ransomware?

Trusselsbilledet ændrer sig konstant, men eksisterer altid. Vi ser beskyttelse af data som en af de helt fundamentale områder, når vi arbejder med vores kunders data. Vi holder et vågent øje med de nyeste sikkerhedsløsninger for at kunne tilbyde den mest relevante beskyttelse.

Vi arbejder både med den proaktive beskyttelse og decideret gendannelse af data, når ramte virksomheder kommer til os.

Faste, lave, IT-udgifter

Har jeres IT-udgifter det med at overraske – på den uheldige måde?

Når du outsourcer dit IT til os, får du en fast månedlig pris du kan budgettere med. Dette kan lade sig gøre, fordi vi laver en grundig analyse af dine IT-behov, inden vi går i gang. Det sikrer dig den samme faste udgift. Hver måned.

IT-support 24 / 7

Træt af at blive forstyrret på din ferie med IT-spørgsmål? Eller tværtimod at skulle vente i 3 uger på et svar fra IT?

Begge dele er lige uholdbart og gør arbejdet unødvendigt tungt. Hos os kan du få helpdesk support 24/7 – eller fra 8:30-16:30, alt efter hvad der passer jeres virksomhed. Vi yder helpdesk support både til medarbejdere og til interne IT-afdelinger (altså både 1., 2.  og 3. level support).

Hvad kan I outsource til os?

Vi løfter alle opgaver inden for IT-outsourcing. Herunder:

  • Opsætning og drift af IT
  • Netværk og firewalls
  • Cloud løsninger
  • Backup løsninger
  • Overvågning af IT systemer

Med andre ord er vi behjælpelige med:

  • Optimal opsætning af netværksudstyr, både det trådløse og det kablede
  • Flytning af data og applikationer til skyen, hvilket sikrer nemmere tilgang for medarbejderne, uanset hvor de er og på hvilken enhed
  • Backup og gendannelse af data
  • Opsætning af kommunikationsværktøjer som f.eks. mail
  • Overvågning af IT systemer med forskellige former for notifikation/handlinger

Du kan vælge at outsource al din IT, eller en del af din IT – det er helt op til dig. Vi har erfaring med at varetage hele IT-infrastrukturen, en del af den, i samarbejde med firmaet, og i samarbejde med en 2. leverandør.

Når I outsourcer jeres IT, vil I opleve at få en større stabilitet, bedre drift, højere sikkerhed, og færre medarbejdere der brokker sig over, og bruger tiden på IT-problemer.

VI ER HER OGSÅ TIL NÆSTE ÅR
Primero har eksisteret i 10 år
Vi er 2x kåret som Gazellevirksomhed
Vi har kunder der har været med os i alle årene,
og nye kommer til

Lad os tage en snak og se, om du kan bruge vores ekspertise

Hvordan foregår IT-outsourcing hos jer?

Helt overordnet starter vi en IT-outsourcing op i 3 trin. Alle vores IT-løsninger er skræddersyede til vores kunder, og deres virksomhed.

Ofte vil vi under opsætningen sidde fysisk i virksomheden for at løfte opgaven så smidigt og hurtigt som muligt.

Analyse

Al IT-outsourcing starter med en grundig analyse af hvilke behov I har nu, og hvilke I forventer i den nære fremtid. Dette sikrer, at I har et IT-system der passer til jeres nuværende situation og som nemt kan skaleres til de nær-fremtidige forventninger.

Opsætning

Ofte oplever vi, at der under analysen dukker udfordringer op med den nuværende installation. Skal der foretages ændringer til den eksisterende installation af netværk, switches, printere, computere osv. sørger vi for at dette sættes op.

Så vidt muligt sørger vi for, at dette arbejde foregår så det påvirker medarbejderne mindst muligt.

Outsourcing

Når hardwaren (det fysiske) er på plads, kommer turen til software/data. Her flytter vi al IT, så det afspejler den løsning, vi blev enige om.

Igen søger vi så vidt muligt, at arbejdet foregår uden gene for de ansatte.

Hvorfor outsource IT og få en ekstern IT-afdeling?

Især for små og mellemstore virksomheder er det en fordel at outsource deres IT, da det kan være svært (og dyrt) at ansætte de rette IT-kompetencer på fuld tid.

For små og mellemstore virksomheder er fordelen ved en ekstern IT-afdeling:

  • Opdaterede IT-kompetencer
  • Ingen ferietid eller sygdom eller anden nedetid
  • Faste, lave omkostninger virksomheden kan budgettere med
  • Kompetent og proaktiv databeskyttelse
  • IT der er tilpasset virksomheden (og ikke omvendt)
  • Medarbejdere der kan koncentrere sig om arbejdet og ikke frustreres over IT-problemer

Store virksomheder har råd til en komplet IT-afdeling, der dækker firmaet ind, både ift. kompetencer og ressourcer. Her kan det til gengæld være en fordel at bruge os som sparringspartnere på specialopgaver og idéudveksling.

Store nok til at dække jer ind på kompetencer og ressourcer
Små nok til at kende vores kunder

De 7 spørgsmål vi oftest får om IT-outsourcing

Får vi konflikter med 3. parts leverandører?

Hos Primero er vi vant til at arbejde med IT-løsninger der involverer andre samarbejdspartnere. Som regel anbefaler vi, at der arbejdes med fuldstændig åbne kort, og at samarbejdet starter med et indledende møde, så fokus (for)bliver på at optimere jeres forretning.

Kan vi skalere op (eller ned) på vores IT?

De fleste virksomheder ændrer konstant størrelse og dermed behov. Vores IT-løsninger er fleksible og kan både op- eller nedskaleres.

Det giver mest mening hvis IT skal være tilpasset din virksomhed, og ikke omvendt.

Vi er i tvivl om I kan løfte opgaven?

Her er det sikkert ikke nok at henlede opmærksomheden på vores 10 år i markedet og kunder der har været med fra første færd og de 2 gazellepriser?

Er du stadig i tvivl, kan vi starte et samarbejde, hvor vi løfter nogle af IT-opgaverne eller laver et Proof of Concept.

Hvor besværlig bliver flytningen?

Er du betænkelig ved IT-outsourcing fordi du frygter en masse nedetid og dermed uproduktive medarbejdere?

Vi bruger tid på den indledende analyse og dokumentation, så vi netop undgår nedetid, fejl og u-produktivitet. Outsourcingen foregår trinvis, og vi forsøger så vidt muligt at lægge opgaver der påvirker medarbejderne, uden for arbejdstiden.

Mister vi overblikket, når vi outsourcer vores IT?

Vi spiller altid med åbne kort, og du kan få adgang til både fakturaer, måneds-statistikker, dataforbrug osv. Vi deler også gerne når vi finder områder der kunne trænge til en ændring.

Hvordan sikrer vi at I er de rigtige?

IT-outsourcing handler om tillid. Derfor anbefaler vi altid at starte samarbejdet op med en IT-audit / IT-analyse, hvor vi i fællesskab kan tage de indledende skridt til et samarbejde.

Det giver jer et indblik i hvem vi er og hvordan vi arbejder samtidig med, at det er et afsluttet projekt, hvor I bagefter kan afgøre, om vi skal gå videre med selve implementeringen og outsourcingen.

Vi har både Mac og PC’ere, kan I drifte det?

Uanset om I har Apple produkter, Windows styresystemer, et mix af både computere, tabletter og mobiler, kan vi sagtens drifte jeres IT.

Vi har allerede på nuværende tidspunkt flere firmaer med et mix af systemer (Mac og PC), hvor driften kører upåklageligt.

Når IT er mere end teknik

Vil du gerne høre mere om hvordan IT-outsourcing kan frigøre mere tid?

Ring til os på tlf. 82 307 308 (tryk #2 for salg) for en uforpligtende snak om mulighederne.

Eller send en mail til salg@primero.dk, så ringer vi dig op.

Accepter cookies, og få mest muligt ud af vores site Læs vores privatlivspolitik

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk