Måske genkender du de her to IT-problemer fra din hverdag?

  1. Når printeren vil noget andet end dig…
  2. Eller hvad med ’lige’ at få dine arbejdsmails over på mobilen?

Når printeren vil noget andet end dig…

Dér hvor du lige er på vej ind til et møde og tænker ”Jeg printer lige præsentationen ud, så jeg kan dele den ud til de andre, så de kan tage notater”.

Du trykker [Ctrl] + [P].
Eller [Cmd]+[P] hvis du er Mac user.

Og intet sker.

Som i nada, nichts, zits

Og nu er der minus 30 sekunder til mødet starter.

Eller hvad med ’lige’ at få dine arbejdsmails over på mobilen?

Hvis en del af din arbejdsdag foregår væk fra din PC/MAC, så er det altså en del nemmere når du stadigvæk har adgang til din indbakke via din mobil eller tablet.

Og måske sidder du og tænker at du har da ikke lyst til at få arbejdsmails, om lørdagen.
Eller om søndagen(!)

Men det kan vi også sætte op.
Ikke at du ikke får mails – Troldmænd er vi ikke 🧙‍♂️
Men vi kan sætte det op, så du kun får en alarm om indkomne mails mandag-fredag mellem 9-17.
Eller hvad der nu passer dig.

Både printerproblemer, mailopsætning og meget andet hjælper vi allerede Designmuseum Danmark med:
For os er det helt centralt at have et IT-hus, der både kan springe til og yde support face-to-face i hverdagen og mere fjernstyret yde os hjælp til at komme i mål på de længere stræk.

Vi har haft samarbejdet stort set siden museet gik fra 3 EDB-stikdåser.
(Nu taler vi om firewalls, servere, brugerkonti i flertal, applikationer osv. )

Primero har en god rutine og historik herinde, og forstår de særlige hensyn et moderne museum stiller til sikkerhed, data- og videndeling og naturligvis alle vores tillærte digitale noder og unoder…
Den fortrolighed betyder, at vi ikke skal starte forfra hele tiden, men kan arbejde på at forbedre vores setup.

Kristian Rise fra Designmuseum Danmark

Lene fixer deres IT på timebetaling

I dag har vi en løsning hvor Lene kommer ud én gang om ugen og hjælper Kristian og de andre ansatte på museet med de IT-udfordringer de har.

Nogle gange er Lene der 1 time, andre gange hele dagen. Det kommer an på mængden af problemer. Og Museet, ja de betaler kun for den tid hun er der.

Det synes vi er en god løsning.

 

Fra studenterhjælp til Primero helpdesk support

Skiftet betyder de facto, at vi har IT-support færre mandetimer – og vores stab har vænnet sig til at være stærkt selvkørende. Omvendt er vores support jo kun et team-viewer-vindue væk.

It skal helst bare være usynligt. Forstået på den måde at når det virker, lægger vi ikke mærke til det.

Til gengæld er det virkelig frustrerende når noget går galt.

Som Kristian pointerer:
Udfordringen er, at vi kører dobbelt miljø, hvor fx Apple-udstyr skal indpasses i en eksisterende Microsoft-infrastruktur med integrationer på kryds og tværs.
Her presser vi til tider Primero
 – bare rolig Kristian, vi ka’ ta’ det.

Oplever du problemer med dit IT i hverdagen, så få en Lene ud.

Hun kommer gerne 1 gang om ugen, eller hvad der nu passer ind i jeres virksomheds set-up.

Kontakt os, og så finder vi sammen ud af hvilken helpdesk support der kunne være løsningen for dig.

Accepter cookies, og få mest muligt ud af vores site Læs vores privatlivspolitik

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk